A franciák két újabb R változattal bővítik a versenykész gyári Twingók sorát. A félprofiknak szánt R3-asoknál olcsóbb versenyzési lehetőséget kínál az R1 és az R2 kivitel.
A R1 az igazi spórolós változat. Lényegében megegyezik a széria Twingo RS-sel – a külön kapható készlettel át is lehet alakítani az előzőleg megvett utcai autót – és csupán annyit módosít az autón, amennyire a versenyzéshez feltétlen szükség van. Kerül bele FIA-homológ bukókeret, néhány plusz merevítő cső és módosított motorelektronika, hogy alacsonyabb fordulatszámon javítsák a nyomatékleadást. Erről a változatról nem is árultak el több részletet – még az ára sem ismert – és egyértelműen inkább regionális rendezvényekre, illetve nagyon kis költségvetésből működő csapatoknak szánják.
Az R2 valamivel izgalmasabb szerkezet: itt már az összes lényeges alkatrészhez hozzányúltak. Az 1,6 literes négyhengeres teljesítményét 133-ról 160 lóerőre növelték, bár a csúcsnyomaték maradt, amennyi volt: 160 Nm. Az erősebb motorhoz ötfokozatú, szekvenciális váltót társítanak, és a differenciálművet is egy ZF-től vásárolt, részlegesen önzáró egységre cserélték. A futóművet mindkét irányban külön állítható lengéscsillapítókkal, a fékrendszert pedig elöl 280 mm-es belső hűtésű, hátul 240 mm-es tömör féktárcsákkal tették hatékonyabbá. A bukókeret és a merevítések itt is ugyanazok, mint az R1-esben. Mindezért egy csomagban 27 990 eurót kérnek, ami átszámítva valamivel több mint 7,5 millió forint – de ebben még nincs benne a 3,4 milliós alapjármű, így egy versenykész R2 aligha áll össze 11 millió forint alatt.
A még komolyabb R3 és R3 Maxi változatokkal együtt a Renault így már teljes palettát kínál az FIA R kategóriájának megfelelő raliautrókból, amelyeket elsősorban privát csapatoknak szánnak, afféle kezdő autóknak.