Ezer készül az Audi lopakodó sportkocsijából
Az e-tron papíron ugyan a leggyengébb R8 változat lesz, de nem füstöl, nincs hangja, és négyszer akkora a nyomatéka, mint a legerősebb benzinmotoros autóknak.
A villanymotoros hajtású R8-ast még szeptemberben mutatta be az Audi Frankfurtban, de akkor még úgy tűnt, csupán az aktuális divatot követi az Audi, és csak egy újabb, hamar feledésbe merülő tanulmányt alkotott. Ráadásul a márka vezérigazgatója nemrég azt találta mondani, hogy az Audi nem zöld cég – ehhez képest most kiderült, hogy már szervezik az e-tron villany-sportkocsi gyártását. Egy ilyen autó persze elképesztően drága – talán ezért is készül belőle csupán 1000 példány – de nyilván lesznek, akik szívesen áldoznak rá egy-két százezer eurót különleges képességei miatt.
Ahogy a legtöbb villanyautó, az e-tron sem alkalmas hosszú túrákra – mintegy 250 kilométert tehet meg összesen – viszont ez egy sportautónál talán nem is olyan fontos. Ugyanakkor tökéletesen hozza a villanymotoros hajtás minden lényeges előnyét. Négy motorja van, amik összesen 313 lóerő leadására képesek, viszont a 4500 Nm-es, majdnem folyamatosan rendelkezésre álló maximális nyomaték miatt az autó úgy gyorsul, mintha 100-150 lóerővel erősebb lenne: 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót. Igaz, a végsebessége csupán 200 km/h, de az az érzésünk, hogy versenypályán játszadozni, a folyamatos, intenzív gyorsulás élményét kóstolgatni kevés autóval lehetne jobban.
Nem az Audi az egyetlen vállalat, amely elektromos sportkocsin dolgozik: a Mercedes SLS-ből is lesz egy hasonló változat. A luxusautó-gyártók stratégiája nem véletlenül hasonlít ennyire: a kicsi, városi villanyautókat túl drágává teszik az akkumulátorok, de egy 30-50 millió forintos sportkocsi árrésébe bőven belefér néhány Li-ion cella.