Szívesen látnánk a BMW csodás motorjait valami könnyű és egyszerű sportkocsiban, de a gyáriaktól egyelőre hiába várjuk a megoldást. Nagy-Britanniában viszont akad egy kis cég, amely 600 kilogramm körüli autókat épít a bajor technikára.
A Kentben működő GKD Sports Cars alapítója eredetileg szükségből nyúlt a BMW alkatrészekhez. Mára gyakorlatilag elfogytak a bontókból a jó állapotú Ford Sierrák, amelyekből a kis sportkocsik gyártóinak alkatrész-utánpótlása származott, így valami mást kellett találni, ami egy újabb Lotus Super Seven utánzat alapjául szolgálhat. A megoldást a BMW 3-as sorozatában, pontosabban az E36-os és az E46-os gömbölyded hármasokban lelték meg – így ráadásul kiváló motorokhoz is hozzáfér a gyártó. Az alapkivitelbe 1,8 literes, 140 lóerős négyhengeres benzinmotor kerül: ez az autó 595 kilogrammot nyom, így egy tonnára 235 lóerő jut, ami kiváló érték. Létezik ugyanakkor egy olyan kivitel is, amelybe a régi M3-asok 3,2 literes, 343 lóerős soros hatosát szerelik, és még így is csupán 650 kilogrammot nyom a szerkezet, azaz a fajlagos teljesítménye 527 lóerő/tonna.
A GKD persze elsősorban készletként árusítja a kétüléses minimál-sportkocsit: a Legend és Legend Six modelleket – az utóbbiba kerül a hathengeres motorok valamelyike – így 7-8000 fontból, átszámolva 2,2-2,6 millió forintból össze lehet hozni néhány hónapnyi barkácsolással és egy jó bontós ismerőssel.