Lassan megérik a cserére a stuttgartiak luxus-roadstere: már készül az utód, de a jelenlegi SL így is legalább 11 évig marad piacon.
Új SL-t utoljára 2001-ben mutatott be a Mercedes, és a típus a folyamatos karbantartásnak köszönhetően ma sem kelt elavult hatást. Így a modellváltással sem siettek túlságosan: a következő generáció 2012 köerül érkezik. A fejlesztés másfél-két éve megkezdődött ugyan, de a Mercedes sürgősebbnek gondolta az SLR szupersportkocsi és a kisebb SLK leváltását, így a munka lassan halad. Mostanra azért elkezdték a nyilvános prototípus-tesztelést, igaz, még elég sok az álcázás az autón. Annyi azért látszik, hogy az arányok keveset változtak, és marad az összecsukható keménytető is. Az orr- és a farrész egyételműen az álcázásra használt műanyag idomok miatt olyan hosszú, a végleges autó nyilván sokkal kellemesebb arányú lesz. Valószínűleg a C osztály stílusát követi majd a típus, és nem az SLS-ét, azaz az SL szépen követi a Mercedes egyen-arculatát.
A konzervatív stílus persze nem jelent automatikusan elavult műszaki megoldásokat. Úgy tudjuk, az új generáció már alumínium térhálós szerkezetre épül, így könnyebb és merevebb lehet, mint az elődje. A motorválaszték nagyrészt a már ismert hat, nyolc tizenkét héhengeres motorokból áll majd, de az SL is megkapja az SLS dupla kuplungos, hétfokozatú mechanikus automatáját. Egyes pletykák szerint az új SL-ből is lesz hibrid kivitel, bár ez még messze nem biztos.
Az SL szilárd vásárlóbázisára számíthat a Mercedes, és az új szén-dioxid-kibocsátási átlagot figyelembe vevő európai norma miatt valószínűleg nem is nagyon akarják növelni az eladásokat, ezért maradnak inkább a konzervatív megközelítésnél: az SL modernebb lesz, de ugyanazt a presztízst és sportosságot nyújtja majd, mint az elődje. Aki többre, vagy másra vágyik, az ma már több alternatívát is találhat a modellválasztékban.