Lassan csak az A osztályba nem szerelik be a félelmetes Bragus biturbó V12-est: most épp a GLK kapta meg – rögtön szárnyakat is kapott.
Az SV12R-t jól ismerjük a korábbi sebességi világrekorder szedánokból. Ezúttal már kerek 750 lóerőt ad le a 6,3 literes V12-es, és erős a gyanúnk, hogy csak azért nem többet, mert ennyit bír az ötsebességes automata váltó, ami mellé jár. Így is korlátozni kellett a nyomatékleadást – a motor magától 1350 Nm-es csúcsértéket tudna, de 1100 Nm-nél elveszi az üzemanyagot az elektronika – hogy a hajtáslánc ne essen darabokra az első komoly gyorsításnál.
A menetteljesítmények elképesztőek, de nem is várhattunk kevesebbet. A GLK a kisebb Mercedesek közül való, így a 4,2 másodperces gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra, és a 12,8 másodperc 200-ra és a 322,3 km/h-s végsebesség nem meglepő – annál kíváncsibbak lennénk azonban arra az emberre, aki képes maradéktalanul kihasználni. Nyilván lesznek persze vásárlói, különösen Dubaiban, ahol bemutatják, hiszen hivatalosan ez ma a legnagyobb végsebességű, utcán is használható SUV, amit pénzért kapni lehet.
A brutális motor miatt persze úgy át kellett alakítani a GLK-t, hogy az SUV-ságából csak a magas üléshelyzet és a dobozforma maradt. Kőkemény futómű, hatalmas felnik és igen alacsony profilú gumiabroncsok kellenek ahhoz, hogy a magas súlypontú gép ne veszítse el a stabilitását 300 felett, és a motor is csak a hátsó kerekeket hajtja, így annak a kevés terepjáró-képességnek is lőttek, amivel a széria GLK egyáltalán rendelkezik. Az autó szigorúan épített utakon használható – hogy egy nagyobb gázadársa le ne dobja magát az ívről, ahhoz is egy 40%-os önzárási fokú differenciálmű kell.
Az árat egyelőre nem ismerjük, de nyilván egy ligában lesz egy komolyabb szupersportkocsiéval.