Az új kabrió a nyitott CLK helyét hivatott átvenni, és állítólag komfortosabb lesz, mint eddig bármelyik elődje.
Egyelőre kétféle motorról tudunk, melyeket egészen biztosan meg lehet majd rendelni az új modellbe, az egyik a 268 lóerős 3,5 literes V6-os, a másik az 5,5 literes V8-as 388 lóerővel.
Bár az utóbbi időben divat a kemény tető, a kabrió E-nek mégis vászonból készült fedél van a feje felett. Ha kinyitjuk, gyakorlatilag megszűnik a csomagtartó, mindössze 85 liter hely áll ilyenkor a rendelkezésünkre, csukott tetővel azonban jó nagy, 400 literes a csomagtér.
A nyitott E Osztály legnagyobb újdonsága az új AirCap rendszer, mely egy a szélvédőre szerelt légterelőből és egy a hátsó ülések mögé szerelt szélfogóból áll, és a Mercedes szerint még 160 feletti tempónál sem engedi, hogy a menetszél összekócolja az Autobahnon Jürgen feleségének gondosan elkészített frizuráját.
Az Airscarf rendszer meleg levegőt fúj az utasok nyakára, ha hűvös van, igaz, csak az elsőkére, hátul nincs légsál, bele kell törődnünk. A kabrió E-ben, először a nyitott Mercik történetében, már van fejlégzsák. Az új modellt a Detroiti Autószalonon mutatják be.