Rövidesen lenyomja az Audi a Mercedest és a BMW-t?
A gyártó célja 2015-re megverni a Mercedest és a BMW-t, ennek érdekében hatalmas összeget szánnak fejlesztésre a következő három év során.
Az Audi pénzügyi igazgatója elárulta, hogy 2012-ig 7,3 milliárd eurót pumpál a prémiummárka fejlesztésébe a Volkswagen-csoport. Az elsődleges cél a prémiumkategória piacvezető szerepének megszerzése, amit főként a választék további komplikálásával próbálnak elérni. Ami már most biztosra vehető, az az, hogy 2012 végéig két vadonatúj típust vezetnek be, az A7 Sportbacket és az A1-est, és két modellváltásra is sor kerül: az A8-as mellett, amelyet nemrég mutattak be, az A6-os következő generációja is a közeljövőben érkezik. Ez azonban messze nem minden: bővitik a Q sorozatot is – rövidesen jöhet a kompakt Q3-as – és egy középmotoros sportkocsi, az R4, illetve két kisautó, az A2 és az A0 fejlesztéséről is hallani.
A meglepő nem is az, hogy milyen nagyvonalúak a tervek, hanem az, hogy minderre az anyagi fedezetet is biztosítja a VW. A teljes három éves költségvetés 80%-át, bő 5,8 milliárd eurót szánnak az új termékekre, és csak a maradék 20% jut az üzemek fejlesztésére, tanulmányautók készítésére, hosszú távú kutatásra és egyéb projektek megvalósítására. A cégvezetés az iszonyatos befektetéstől egyértelműen az eladási számok jelentős növekedését várja. Ha a tavalyi évet nézzük, az Audinak van is mit ledolgoznia: nagyjából 1 millió autót sikerült eladnia, miközben a BMW 1,4 millió, a Mercedes pedig 1,3 millió személyautót értékesített 2008-ban.