Az óriási vas majdnem emberi kort ért meg: 51 év gyártás után küldik nyugdíjba. Az öntöttvas blokkos nyolchengerest az évtizedek során a GM számtalan típusába beépítették, személyautókba, terepjárókba és pick-upokba egyaránt, bár az utóbbi húsz évben már inkább csak teherautókban találkozhattak vele a vásárlók.
A Big Block a hagyományos amerikai motorépítési elveket követi: a viszonylag alacsony fordulatszámon működő szerkezet nyomórudas vezérlésével viszonylag primitív, de épp ezért tartós és könnyen karbantartható, ugyanakkor fogyasztásban és károsanyag-kibocsátásban egyre kevésbé volt képes követni a normákat – ezért is döntöttek a gyártás leállítása mellett. Bár a legelső változat 6,4 literes volt, az évek során egyre nagyobb változatok láttak napvilágot, ezek közül mostanság már csak a 7,4 és 8,1 literes V8-asokat gyártották. Az utolsó példány, egy Vortec 8100-as, amelyen a gyártásban részt vevő összes munkás aláírása szerepel, a GM Heritage Centerbe, a General Motors házi múzeumába kerül.
A nagyobbik Chevrolet V8-as az izomautók első aranykorának egyik főszereplője volt: egyes változatait a Chevrolet Camaro és a Corvette modellekbe is beépítették, sőt, a híres 427 köbhüvelykes, azaz 6997 köbcentis kivitelt még európai sportkocsikban is használták, például a villámgyors ISO Rivolta típusokban. Ráadásul a Big Block egyes változatait ma is használják hot-rodokban és más egyedi építésű járművekben, és gyakorlatilag minden alkatrész kapható erősebb vagy könnyebb, utángyártott kivitelben – például létezik hozzá alumínium motorblokk, amelyből könnyedén építhető akár versenymotor is. Így csak a GM búcsúzika nagy V8-astól, de a tuning-piacon még biztosan van pár jó éve hátra.