Az Etios ugyanarra a célra készült, mint a Logan, és messziről ugyanúgy is néz ki. Talán elfogyott a Toyotánál a kreativitás?
Az új típuscsaládot ma mutatták be a japánok Új-Delhiben, az Auto Expo 2010 kiállításon, persze hatalmas felhajtás közepedte. Az Etiosból kétféle változat lesz, egy csapott hátú ötajtós és a négyajtós szedán. Egyik sem lenne különösebben izgalmas jószág, de különösen a szedánon feltűnő, hogy a lámpatestek és a hűtőmaszk formája mennyire emlékeztet a Loganéra. A körvonalak ugyan lágyabbak, de a hasonlóság tagadhatatlan – ráadásul az új Toyoták egyértelműen a Dacia babérjaira törnek: hasonlóan egyszerű és olcsó autók lesznek, amelyeket viszonylag kis jövedelmű családoknak szánnak. Az autóba 1,5 vagy 1,2 literes négyhengeres benzinmotorok kerülnek, ennél többet azonban nem árultak el a műszaki részletekről, ahogy egyelőre a többi adat is hiányzik, így nehéz megmondani, hogy az Etios hogyan viszonyul a konkurenciához.
A típust nagyrészt Indiában fejleszttették a japánok, és ott is indul be a gyártás, bár egyelőre nem várnak tőle túl sokat. A tervekben 70 ezer Indiában eladott, és ugyanennyi exportpéldány szerepel – egyelőre. A Toyota aligha elégedik meg egyetlen gyártási helyszínnel és egyetlen nagyobb piaccal – így talán a négy éves fejlesztés költsége sem jönne vissza – így valószínű, hogy később Kínában, Brazíliában, sőt, talán Kelet-Európában és Afrikában is felbukkan majd a csúnya, de olcsó és praktikus páros.