Hangtalan sportkocsi a Westfieldtől
Az iRacer a maga 1000 Nm-ével és hatszáz kilójával félelmetes darabnak tűnhet, de egyelőre nem lesz utcai változat: túl gyakran kéne újratölteni az akkumulátorokat.
A Westfield sportkocsija külsőre egy klasszikus Super Seven és az Ariel Atom különös keverékének látszik, de a látvány félrevezető: benzinmotor helyett két villanymotor hajtja, amelyek ugyan csupán 107 lóerőt adnak le összesen, viszont teherautó-motorokat megszégyenítő forgatónyomatékukkal mégis hihetetlen gyorsulás-élményt nyújtanak az iRacer sofőrjének. A 100 km/h-s sebesség 5 másodperc alatt érhető el a sportkocsival, és a végsebesség is több lehetne 177 km/h-t, ha nem korlátoznák. A gép csupán 600 kilogramm tömegű, de ebből is vagy 200 kilót nyomnak a lítium-foszfát akkumulátorok, amelyeket nagyrészt az autó fenéklemeze közelébe telepítettek, egészen alacsonyra helyezve ezzel a tömegközéppontot.
Az elektromos sportkocsi persze a villanyautók hátrányos tulajdonságaival is rendelkezik. Az akkumulátorok az autó képességeit kihasználva kb. 88 km-re elegendő energiát tárolhatnak, ami utcai használatra kevés – annál is inkább, mivel az újratöltés órákat vesz igénybe – viszont versenyezni bőven elég lehet. A Westfield azt tervezi, hogy egy villanyautó-kupa létrehozását kezdeményezi, ahol az ilyen gépek látványos keretek közt mérhetik össze képességeiket, ezzel is segítve az elektromos járművek elterjedését.