SR1: a Peugeot új stílusa
A kétüléses kupé nem csupán egy újabb tanulmány: azokat a formákat mutatják be rajta, amelyek a következő évtized Peugeot modelljeit jellemzik majd.
Az SR1 Jean-Pierre Poule elképzeléseit tükrözi, aki nemrég vette át a teljes PSA csoport formatervező részlegének irányítását. Az új főtervező láthatóan igyekszik elszakadni a 206-ossal bevezetett jelenlegi stílusirányzattól, amelyet a szakma csak széles szájúként emleget az autók hatalmas vigyort mintázó hűtőrácsa után. A kupé szép arányú autónak tűnik, de az az érzésünk, épp az a jellegzetes karakter hiányzik belőle, ami a Peugeot típusait az elmúlt bő tíz évben olyan sikeressé tette. A keskeny hűtőrács, a vízszintesen elnyújtott, alacsony profilú fényszók és az ajtók bizonytalan mélyedése nem tűnik elegendőnek ahhoz, hogy egy kevésbé látványos arányú autót kiemeljen a konkurensek közül – márpedig a franciák számára a figyelemfelkeltő formaterv még fontosabb, mint mondjuk a VW vagy az Opel számára.
A tanulmány persze nem csak a formája miatt érdekes. A Peugeot hibrid hajtásláncát kapta meg: az első kerekeket egy 240 lóerős négyhengeres turbómotor hajtja, a hátsókat pedig egy villanymotor, amely 80 lóerőt ad hozzá a kupét mozgató teljesítményhez. A franciák szerint így csupán 109 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként – annyit, mint egy takarékos kisautó – ugyanakkor úgy megy, mint egy komoly sportkocsi.
Az új formavilág és a hibrid hajtáslánc egyaránt lényeges szerepet játszik a Peugeot középtávú eredményeinek alakulásában. A jelenlegi modelleket öt-hat éven belül váltják fel az új stílusú típusok, amelyekbe már benzin- vagy dízelmotorral kombinált elektromos segédhajtás kerülhet. A Peugeot pedig nem elég nagy cég ahhoz, hogy félretervezze a típusait, így mindenképp jól teszik, ha a odafigyelnek az SR1 fogadtatására.