Duplamotoros hajtáslánc a BMW-től
A fura elképzelést épp most próbálja szabadalmaztatni az autógyártó. A lényeg, hogy az autót két, szükség szerint bekapcsolható belsőégésű motor és egy villanymotor együtt hajtaná, mindig csak annyi nyomatékot és teljesítményt biztosítva, amennyire épp szükség van.
A szabadalmi leírás többféle variációt is tartalmaz: az egyik szerint két egyforma, kéthengeres motort, a másik szerint egy két- és egy négyhengerest használnának. Az alapelv azonban ugyanaz: alaphelyzetben csak a villanymotor és az egyik belsőégésű motor hajt, a másikat csak akkor kapcsolják be, ha nagyobb teljesítményre van szükség. Az össze- vagy szétkapcsolás alatt előforduló esetleges nyomaték-hiányt a villanymotorral egyenlítenék ki, azaz az átmenetet az autó utasai elvben meg sem éreznék.
Az ötlet elvben javíthatja a hajtáslánc hatékonyságát, de ahhoz, hogy sorozatgyártásra éretté tegyék, még alaposan ki kell dolgozni a részleteket. A legnehezebb feladat nyilván a zökkenőmentes működés elérése lesz, hiszen tökéletesen össze kell hangolni a három motort ahhoz, hogy a rendszer a folyamatosság érzését keltse, és valóban hatékonyabb legyen, mint a mai hibrid megoldások. Az ilyen típusú rendszerek persze sokat fejlődtek az elmúlt években a hibrid hajtáslánc és a stop-start rendszerek elterjedésével, de három a három motor együttes működését összehangoló program megalkotása így sem lesz egyszerű.
Ha a BMW sikerrel jár, akkor könnyen készíthetnek olyan, igen nagy teljesítményű típusokat, amelyek takarékos stílusban hajtva mégis igen takarékosak lehetnek.