Csodát a Fiat sem tud tenni: ha valami újat akar mutatni az amerikaiaknak, egyelőre csak átsminkelt olasz autókkal próbálkozhat – a valódi újdonságok kifejlesztése csak évek alatt megy.
Eddig is találkoztunk már ilyen-olyan Fiat modellekre montírozott Chrysler hűtőrácsokkal, de azokról lerítt, hogy nem komolyak. A valóság sokkal dermesztőbb: a Lancia Delta a jellegzetes pajzs-hűtőmaszk nélkül, egy sematikus Chrysler rácsozattal borzasztó sokat veszített eredeti vonzerejéből. Pedig csupán egyetlen apróságot cseréltek ki, minden egyéb tökéletesen megegyezik a két autón. Valószínűleg a Fiatnál is érzik, hogy ez így nem nagyon működne, mert azt mondják, csak afféle demonstrációnak szánják az elmaszkírozott Lanciát. Így mégis van valami kézzel fogható bizonyítéka a Chrysler és a Lancia együttműködésének, amelyről eddig csak pletykákat hallhattunk.
Valószínűbb, hogy a következő egy-másfél év során készül egy erősebben áttervezett karosszériájú Fiat Bravo, illetve Lancia Delta származék, helyben gyártott Fiat motorokkal, és a helyi ízlésnek inkább megfelelő szedán-karosszériával, amely végre leválthatja a népszerűtlen Chrysler Sebringet, és ezzel új lendületet adhat az amerikai márkának.