Egymilliárdot költ kihaló autókra a GM
A pick-up mániának rég vége Amerikában, a General Motors mégis egy egész vagyont költ a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra teljes felújítására.
A vállalat vezetősége szerint szükség van az egymilliárd dollárosra becsült beruházásra, ugyanis arra számítanak, hogy a válság elmúltával az amerikai vásárlók ismét az ilyen óriási, alvázas-platós vasdarabokat fogják keresni a manapság egyre divatosabb kisméretű személyautók helyett. Ráadásul a Silverado-Sierra páros viszonylag elavultnak számít a konkurenciához képest: a Ford is nemrég frissítette az F150-est, és a Dodge RAM is viszonylag fiatal konstrukció, a GM viszont megelégedett néhány kozmetikai módosítással a saját modelljein, így szükség van a felújításra, ha versenyben akarnak maradni a pick-upok piacán.
Az érvelés eddig logikusnak is hangzik, mégis az az érzésünk, hogy meggondolatlanság épp most épp ebbe a szegmensbe fektetni egy ilyen nagyságrendű összeget. A GM egyelőre nem sokkal több gigantikus adóssághalmaznál, amelyet az Egyesült Államoknak gyakorlatilag államosítania kellett, hogy megmentse a megsemmisüléstől. Ennek megfelelően az anyagi források is végesek, így talán érdemesebb volna olyan területeket fejleszteni – például újabb, az eddigieknél jobb minőségű, kényelmesebb, megbízhatóbb, egyszóval vonzóbb és versenyképesebb személyautókat – amelyekkel rövid távon növelhetők az eladások, és nem csak akkor, ha a gyári elemzők feltételezései bejönnek.
Barack Obama egyik tanácsadójának tulajdonítják azt a megjegyzést, hogy a GM-nél rosszabbul menedzselt vállalatot még nem látott soha. A vezetés viszont a csődeljárás óta sem változott jelentősen, és az az érzésünk, a döntéseik sem lettek megalapozottabbak.