Bugattit tartani drágább, mint sugárhajtású repülőt
A Veyronnak nem csak a végsebessége, és a vételára lélegzetelállító: az autót egyes számítások szerint használni is drágább, mint bármilyen más szárazföldi járművet.
Egy pihent angol újságíró kiszámolta, hogy ha valaki nap mint nap használna egy ilyen sportkocsit átlagos napi rutinjához, az – persze a gyári ajánlást betartva – több, mint 200 ezer eurójába, vagyis 53 millió forintjába – kerülne éves szinten. Ez az elképesztő összeg nagyrészt abból adódik, hogy az autón viszonylag gyakran kell cserélni kis mennyiségben gyártott, és így méregdrága dolgokat. A gyári Michelin Pilot Sport 2 abroncsból, amelyet a szükséges méretben és összetételben csak a Veyronhoz gyártottak, 4000 kilométerenként kell egy-egy garnitúra, amiért piactól függően 5,5 és 7 millió forint közti összeget kérnek. Ráadásul 15 ezer kilométerenként a teljes felnigarnitúrát is le kell cserélni, 9,3 millió forintért, és hasonlóan jó áron kaphatók a különféle szűrők, fékbetétek, kuplungtárcsák és gyári kenőanyagok, amelyeket a bő ezer lóerős szörnyetegben szintén sűrűn kell cserélni.
Mindez persze nagyrészt elméleti fejtegetés: a Veyron nem munkábajárós autó, aki pedig mégis erre használja, annak a szervizszámla sem okozhat gondot az 1,2 millió eurós vételár mellett. A Bugatti autócsodája azonban sokkal inkább való időtálló befektetésnek, mint használati tárgynak – akár a nagymama gyémántnyakékét, ezt sem illik elővenni, csak a legünnepélyesebb alkalmakra.