Leállítja az összes közös fejlesztési programot a General Motors és egykori japán partnere, a Suzuki.
A döntés rövid távon elsősorban a hibrid és üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztését érinti, és bár biztosat nem tudunk, nyilván köze van ahhoz a tényhez, hogy a Volkswagen nemrég 19,9%-nyi Suzuki részvényt vásárolt. Így a németek elvben hozzáférhetnek a közös projektek eredményeihez, amit a GM nyilván nem szeretne. Ráadásul a Suzukinak sem érdeke fenntartani a kapcsolatot a GM-mel, mivel fejlesztési kapacitására a Volkswagennel közös új projektek beindításánál lesz szüksége.
Úgy tudjuk, hogy a Suzuki nem csak ezt a megállapodását tervezi felbontani: valószínű, hogy a jövőben a Renault és a Peugeot dízelmotorjait is kiváltják a Volkswagen dízeleivel, sőt, valószínű, hogy a GM részeként működő Opel is kénytelen lesz új kisautót kifejleszteni, hiszen a Suzukinál bérmunkában gyártott Agila utódja már biztosan nem Esztergomban készül majd.