A WRC-ből ugyan kivonult a gyári csapat, de a brit Prodrive az idén is kínál versenykész Imprezákat megvételre, elsősorban privát istállóknak.
A Subaru egykori versenyautó-fejlesztő partnere gyári támogatás híján most az N csoport szabályai szerint épít Imprezákat, abban a reményben, hogy viszonylag sokan választanak ilyen versenyautót a drága, és hasonlóan erős Super 2000-esek helyett. „Az Impreza bármelyik S2000-esnek kemény ellenfél murván, de az új motor-változat többletereje igazán aszfalton számít sokat. Az N2010 most már bármilyen felületen versenyképes alternatívája egy Super 2000-esnek, méghozzá féláron, és jóval alacsonyabb fenntartási költséggel.” – magyarázta a fejlesztést vezető szakember.
A tavalyi N-es Imprezához képest az új nagyjából 20 lóerővel erősebb a szabályváltozások miatt, amelyek 32 helyett 33 mm-es turbószűkítő használatát engedélyezik – így az FIA reményei szerint kiegyensúlyozottabbá válik a küzdelem az N-es és az S2000-es autók között a különféle bajnokságokban. Ezen kívül a Prodrive erősebb futómű-perselyeket, és hosszabb futóműmozgást engedő Öhlins rugóstagokat használ az N2010-esben.
Az Imprezát versenyautóként az ára teheti igazán vonzóvá a privát csapatok számára. Egy ilyen gép ára 120 ezer angol font, vagyis bő 37 millió forint, de nem kell egyben kifizetni az egész összeget. A Prodrive lehetőséget biztosít tartós bérletre is: ilyenkor két évig csak a bérleti díjat kell fizetni, az időszak végén pedig maradványértéken vehető meg a gép. (Mi itt a szerkesztőségben már elkezdtünk gyűjteni az első részletre, mivel szülinapos kollégánk ilyet kért ajándékba. Nem biztos, hogy összejön, de azért Isten éltessen, Toci.)