Megjött a Passat CC ötödik ülése
Eddig csak négyen ülhettek a nagydarab, sportos szedánba, de úgy néz ki, túl sok vásárlót veszített azon az egy férőhelyen a Volkswagen.
A Volkswagen megpróbálta elválasztani a hétköznapi használhatóságot a divatos megjelenéstől: a Passatot kínálták öt üléssel, a jóval érdekesebb külsejű CC viszont csak négyülésesként volt elérhető, és a két hátsó ülés közé inkább egy kemény fedelű doboz került. A legtöbb esetben valóban elég ennyi – a legtöbb személyautóban öten már csak szorosan férnek el, ami hosszabb távon kényelmetlen, de úgy néz ki, a potenciális vásárlók jelentős részével előfordul, hogy be kéne ültetni még egy embert hátra, legalább néhány kilométer erejéig, és ezért nem szeretnének lemondani a Passaténál izgalmasabb külsőről. Ez pedig elveszített vevőket jelent a Volkswagennek, amit a jelen gazdasági helyzetben nem engedhetnek meg maguknak.
Inkább felvették az extralistára a háromszemélyes hátsó üléspadot, jelképes, 100 eurós felárral. A középső hely persze nem látszik különösebben kényelmesnek a kihajtható könyöktámasszal a háttámlában, de van hozzá fejtámla, és rövid távon nyilván elviselhetőbb, mint a kemény dobozon kuporogni.
Nem ez az első eset, hogy egy gyártó kénytelen volt beszúrni egy plusz ülőhelyet a vásárlók nyomására: legutóbb a Mercedes R osztályban jelent meg a bemutató után évekkel a háromszemélyes második üléssor.