Az olaszok az F1-hez kifejlesztett KERS rendszer elemeit is felhasználták a fejlesztéshez. A Genfi Autószalonra várható hibrid sportkocsit gyártásra szánják, bár elképzelhető, hogy egyelőre csak tanulmányautóként állítják ki.
A Ferrari nehéz feladatot vállalt, amikor nekiállt olyan hibrid hajtásláncot fejleszteni, amelyet bármelyik sportkocsijába pironkodás nélkül beépíthet. Az összes részletet még nem ismerhettük meg, de úgy tudjuk, az F1-ben használt KERS rendszer filozófiáját vették át, azaz a villanymotorokhoz csak egy kisebb akkumulátor csatlakozik, amelyet motorfék-üzemben az autó mozgási energiájának visszatáplálásával töltenek. Ez az energia aztán nagyobb gyorsításoknál tehermentesíti a hatliteres V12-es motort, illetve növeli az összteljesítményt. A másik, mára szintén eléggé elterjedt trükk a motorleállító rendszer alkalmazása – a két megoldás együttesen állítólag akár 30-35%-os fogyasztáscsökkenést hozhat: az 599-es városi fogyasztása így akár 20 literre is lecsökkenhet 100 kilométeren, a jelenlegi 27 literről.
A brutális erejű 12 hengeres mellett első ránézésre groteszkül hat a kis villanymotoros hibrid rendszer, de a Ferrari egyszerűen nem léphet más irányba. Kénytelenek csökkenteni típusaik szén-dioxid-kibocsátását, de ezt csak úgy tehetik, hogy ne menjen a teljesítmény, vagy az érzés rovására. Kell a sokhengeres, pörgős motor, nem csak az erő, de a presztízs és az hangorkán kedvéért is – egy Ferrari nem lehet vérszegényebb, mint az elődeit.