A GTI hálás tuningalany: különösebb erőlködés nélkül kijön belőle bő 300 lóerő. Már csak az lehet vadabb, amikor a Golf R az átalakítás alapja.
A B&B ez utóbbi receptet követte: a legerősebb gyári Golfot csiszolta tovább, alaposabban kihasználva a kétliteres turbómotorban rejlő lehetőségeket. Nagyobbra cserélték a turbófeltöltőt és a töltőlevegő-hűtőt, módosítottak a motorelektronika programján, más lett a szívó- és a kipufogórendszer, és javítottak az olajhűtő hatékonyságán is. A változtatások mélységétől, illetve a kuncsaft pénztárcájától függően 310, 324 vagy 362 lóerőig húzzák fel a motor teljesítményét. A legerősebb változat így 4,8 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és 280 km/h a végsebessége, ami egy Golftól, még ha láthatóan tuningolt is, igazán meglepő lehet.
A körítés az autó képességeihez mérten elég visszafogott. A Golf R egy 30 mm-es ültetéssel, egy készlet 19 vagy 20 hüvelykes felnigarnitúrával, nagy átmérőjű féktárcsákkal és egy visszafogott Caractere optikai tuningkészlettel megússza – mindez azonban nem különösebben feltűnő, így a B&B Golfja komolyabb sportkocsikat is könnyen meglephet egy-egy lámpától gyorsulásnál.