Még több vezetési élmény, csökkentett káros anyag kibocsátás. Ezzel reklámozza a BMW az új M3-at, melyet a genfi autókiállításon mutat be először a közönségnek. A facelift-en kívül a műszaki csomag is merőben más lesz, előtérbe került a környezetvédelem: a már jól ismert automata Stop-Start rendszert is beépítik az új autókba, mely leállítja a motort, ha a jármű nincs mozgásban.
A BMW szerint, ha a fogyasztást nagymértékben nem is, de a károsanyag emissziót érdemben csökkenti az M3-ba szerelt elektronika. A mért értékek szerint a széndioxid kibocsátás nyolc százalékkal lesz kevesebb kilométerenként.
A gyár kiemelte, hogy a Stop-Start a modell összes változatánál, így a kupénál, a szedánnál és a kabriónál is elérhető lesz; nem beszélve arról, hogy nem csak a hat sebességes kézi-, hanem a hét sebességes M jelzésű duplakuplungos Drivelogic váltóval szerelt autókba is beleszerkesztik. Ezzel az M3 az első nem hybrid BMW a történelemben, melyet Start-Stop rendszerrel látnak el.
A Competition csomag ezen kívül felvonultat még rengeteg extrát, melyből az elektromosan állítható futómű agyába programozott Sport módot hangsúlyozza a gyár, mint legnagyobb fegyvertényt. Emellett lesz karbonszálas hátsó szárny és első kötény, 19 x 9 collos ipszilon küllős könnyűfém felni, 10 mm-el alacsonyabbra ültetett kaszni – ezek mind külön-külön is rendelhetőek lesznek a későbbiekben.
Szintén Genfben mutatják be az X5-höz fejlesztett M Sport csomagot. 19 vagy 20 collos kerekek, speciálisan ehhez a modellhez kialakított gumik, nagyobb légbeömlők, M-Sport bőr kormány, és még sok apró csemege, amit a gyár majd a bemutatón prezentál.