A franciák óvatosan kezdenek a stílusváltáshoz: először egy tanulmányt állítanak ki Genfben, hogy kiderítsék, a közönség mit szól a megváltozott Peugeot-archoz.
Az 5 by Peugeot nem is emlékeztet a 407-esre vagy a 607-esre, azokra a modellekre, amelyek helyére a szériaváltozat, a majdani 508-as érkezik. Nem csak az arányai mások, de a karaktere is: a Peugeot arculatot vált, és ezzel a típussal tervezik bevezetni az új egyenruhát. Elsőként a helyrerázott arányok tűnnek fel: nyoma sincs a 407-es hangyászorrának, inkább az Audik és Volkswagenek beosztására emlékeztet: relatíve rövid motorházával, egy ívvel megrajzolt tetővonalával és viszonylag hosszú hátsó túlnyúlásával. Az orr-rész kialakítása is teljesen más, mint amit megszoktunk: nincs hatalmas, vigyorgó légbeömlő vagy szélvédőig felhúzott fényszórók, helyettük audis fazonú, trapéz hűtőrácsot és LED-ekkel teletömött, világító keretű háromszöglámpákat használtak a tervezők.
Az új, az előzőhöz képest semleges formanyelv a 407-esnél egyértelműen tágasabb belsőt takar, illetve a Peugeot fejlesztés alatt álló dízel-hibrid hajtásrendszerét. Ez utóbbi egy 163 loerős, kétliteres dízelmotorból, illetve egy 37 lóerős villanymotorból áll. Az előbbi az első, az utóbbi a hátsó kerekeket hajtja. Ezzel elérték, hogy a nagydarab szedán annyit fogyaszt, mint egy kisautó: állítólag 3,8 literrel is beéri 100 kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 99 g/km.
A sorozatgyártásra kész 508-as bemutatójára várhatóan már a szeptemberi Párizsi Autószalonon sor kerül, és egy hasonló hibrid változat is elkészül két éven belül.