Új kisautó a Toyotától
Nálunk Subaru vagy Daihatsu márkajelzéssel válhat ismertté az ötajtós, ám lényegében nem más, mint egy újabb Yaris-variáns.
A Toyota Passo lényegében az elődmodell alapos átrajzolásával keletkezett. Így lehet, hogy messziről is felismerhető a rokonság a két típus között, miközben egyetlen részlet sem maradt azonos. Mindenütt gömbölydedebb lett a karosszéria, ugyanakkor a főbb méretek, a masszív sárvédőívek és az utastér-motorház arány változatlan maradt. Műszaki szempontból minden maradt a régiben, az autóba egyliteres háromhengeres vagy 1,3 literes négyhengeres, változó szelepvezérlésű motor kerülhet a vásárlók igényeinek megfelelően. A japán változathoz fokozatmentes váltót kínálnak, elsőkerék-hajtással, de mire Európába ér, kézi váltóval is elérhető lesz a típus.
Japán belpiacos újdonságként talán azt gondolhatnánk, hogy az új Passo érkezése Európát nem érinti, de ez tévedés. A Subaru ugyanis Justy néven forgalmazza az elődmodellt, a Daihatsu pedig Sirionként árusítja az európai piacon, így várhatóan hozzánk is megérkezik az új változat fél-egy éven belül.