Lobogó hajjal 300 felett
Nincs még egy négyüléses vászontetős, amely akár csak megközelítené a Continental Supersports Convertible dinamikáját.
Az új modell, amelyet Genfben mutatnak be, hatliteres, 630 lóerős és 800 Nm csúcsnyomatékú W12-est hord az orrában, egy hatsebességes ZF automata váltóval. Így nem csoda, hogy kabriósága és bő 2,5 tonnás tömege ellenére 4,2 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, és sebességkorlátozó elektronika híján akár 325 km/h-val is száguldhat, amit eddig legfeljebb elvetemült tuningműhelyek gyártmányai tudtak. A Bentley meg sem próbál dicsekedni a típus környezetkímélő mivoltával – egy ilyen próbálkozás aligha lenne hiteles –, de azt azért megemlítik, hogy az autó alkohol-benzin keverékkel is működik – akár 85% szeszt tartalmazó E85-tel is.
Egy ilyen ólomsúlyú sprinter irányíthatóságának megőrzése persze nem egyszerű feladat, a Bentley ezért átdolgozta a futóművét, a kormányrendszerét, illetve karbontárcsás fékeket és 20 hüvelykes felnikre szerelt, 275/35-ös, különlegesen nagy teljesítményű Pirelli UHP gumikat alkalmazott. Mindez összkerékhajtással kombinálva – a Continental sorozat műszaki megoldásai végső soron az Auditól jöttek –, ahol a váltóból érkező nyomaték 60%-a jut a hátsó kerekekre.
A leggyorsabb sorozatgyártású négyüléses kabriót ugyan március elején leplezik le, de a forgalmazás beindítására csak az ősz folyamán kerül sor.