Teljesen új formavilág és ultramodern hajtáslánc – az Opel tanulmánya a cég jövőképét vázolja fel.
A Flextreme GT/E már látványnak sem szokványos: az Opel-jelvényen kívül egyetlen ismerős részletet sem látni rajta. Mintha a rüsselsheimi tervezők tiszta lapot kezdtek volna, ami a formatervet illeti: egyszerű, alig hajlított felületeket és sok, szokatlan formájú és szokatlanul elhelyezett élt használtak a karosszéria kialakításánál. Az arányai sem mindennapiak, a tanulmány csupán 1,31 méter magas, viszont 1,87 méter széles és 4,7 méter hosszú. Az alacsony, hosszú test egyértelműen a légellenállás csökkentését szolgálja: így kisebb homlokfelület adódik, ami a 0,22-es légellenállási tényezővel együtt jelentősen csökkenti az autó mozgásban tartásához szükséges teljesítményt és ezzel áttételesen az átlagos fogyasztást.
A hajtáslánc a Chevrolet Volt sémáját követi, azaz konnektoros hibrid, vagy kiterjesztett hatótávú elektromos autó, ahogy tetszik. A hajtást egy 130 kW (174 lóerő) teljesítményű villanymotor végzi, így a tanulmány elvben 200 km/h-val is haladhat, és 9 másodperc alatt éri el a százas tempót. A 3 óra alatt újratölthető Li-ion akkumulátorcsomagban legfeljebb 60 km-re elegendő energia tárolható, de a töltés fogytával beindul az autóba épített 1,4 literes, négyhengeres benzinmotor, így a teljes hatótávolság 500 km is lehet. Az autó átlagfogyasztása állítólag csupán 1,6 liter száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 40 gramm kilométerenként.
A GT/E egyelőre persze nagyon messze van a szériagyártástól, de jól mutatja, hogy az Opel milyen irányba tart. A konnektoros hibridek megvalósíthatóságával, használhatóságával és ár-érték arányával kapcsolatosan persze akadnak még kételyek, de a tanulmány formaterve is jelzésértékű: azt mutatja, hogy az Opelnél már a következő generációs autók formavilágának kialakítása is megkezdődött.