Papíron tökéletes ötlet, csak ne lenne az a sok, igazán takarékos dízel Európában.
A Honda most európai taxisoknak próbálja elsütni a Civic Hybridet és az Insightot, főleg Németországban, dízel Mercedesek és Volkswagenek helyett. Az ötlet jó is lehetne, ha komolyan lehetne venni a fogyasztási adatokat. Az Insight vegyes ciklusban, 100 kilométeren 4,4, a Civic Hybrid 4,6 liter benzint fogyaszt – elvileg. Saját tapasztalatunk azonban azt mutatja, hogy a Honda hibridjeit jóval nagyobb kihívás igazán takarékosan vezetni, mint egy korszerű dízelt: télen, hidegben vagy nyáron a klímát bekapcsolva különösebb sietség nélkül is 7 liter környékére ugrik a fogyasztás. Ráadásul hasonló összegért vagy nem sokkal drágábban jóval tágasabb, középkategóriás dízel-szedánokat vagy egyterűeket lehet kapni, amelyek a sofőr és az utasok számára egyaránt jóval kényelmesebbek, és a valóságban akár még takarékosabbak is lehetnek.
Japánban vagy olyan egyéb piacokon, ahol a dízelmotor nem ilyen elterjedt, talán könnyebben boldogulna a Honda a taxipiacon két hibrid modelljével, de Európában nem veszélytelen egy ilyen lépés. Könnyen elképzelhető, hogy egy-egy csalódott taxis nagyobb kárt okozhat a márkának, mint amekkora haszon az eladásokból befolyik. Az Insight ára 15 990, a Civic 2000 euróval drágább.