A DS3-asban a kezdetektől ott rejlik egy kőkemény hot-hatch ígérete, és most meg is csinálták a franciák. A Genfben bemutatkozó Racing változatba 200 lóerős turbómotor került.
A Citroen korábban is kínált fürge, sportos kisautókat, de az utóbbi években feljebb került a léc: 130-140 lóerő csak a második vonalba volt elég, márpedig a ralipályákon egyeduralkodó márka újabban a sportos autók rajongóit is igyekszik megfogni. A Genfi Autószalonon bemutatkozó DS3 Racing azonban ismét a leggyorsabb kisautók közé tartozik. A BMW-féle 1,6 literes turbómotorból kerek 200 lóerőt hoztak ki, ami ugyan messze van a négyhengeres határaitól – a Mini Cooper Worksben 211 lóerőt tud, és nyilván még feljebb is húzhatnák a teljesítményét –, viszont ahhoz elég, hogy túlszárnyalja a Renaultsport Clio vagy az Opel Corsa OPC teljesítményét.
Az erősebb motoron túl 15 mm-rel lejjebb ültetett, feszesebbre hangolt futóművet, 18 hüvelykes felniket, szélesebb nyomtávot és hatásosabb fékeket kapott az autó, ám nem ezektől lesz igazán feltűnő. A Citroen kétszínű fényezéssel kínálja a Racinget: a fotókon narancssárga a tető, a keréktárcsák, a tükrök és a hűtőmaszk fényezése, a többi felület grafitszürke. Később persze más színkombinációkat is bemutathatnak.
A DS3 Racing egyelőre korlátozott példányszámban lesz elérhető: 1000 példányt készítenek belőle, bár nem csodálkoznánk rajta, ha később a választék állandó részévé válna egy egyszerűbb, de hasonló teljesítményű változat.