Az RS4 génjeit örökli az új sportmodell: a nyolchengeres motort megtartották, csak lóerőből lett több.
Az RS5 négyajtós elődjét a legerősebb BMW M3-riválisnak tartották a maga idejében: megvolt a teljesítménye, precíz kivitelezése, jól hangolt futóműve, erős fékei, a nyomaték nagyobb részét hátra osztó hajtása. A szíve a jól ismert 4,2 literes V8-as pörgős, 420 lóerős változata volt. Aztán az RS4-es az A4 modellváltásával eltűnt, miközben az új, szintén nyolchengeres és 420 lovas BMW M3-as tarolhatott. Most azonban megjött a válasz, még erősebb motorral, jobb súlyelosztással, kétajtós karosszériával, és visszaköveteli a részét a piacból.
Részben nyilván presztízsokokból, részben utánozhatatlan hangja miatt nem cserélték le a V8-ast az S4-esben használt 3 literes, kompresszoros V6-osra, inkább tovább csiszolták a pörgős nyolchengerest. A teljesítményét 450 lóerőre emelték, de ahhoz, hogy az összes erő kijöjjön belőle, 8250-es percenkénti fordulatszámig kell pörgetni. A plusz 30 lóerő épp arra elég, hogy ellensúlyozza az összkerékhajtás többletellenállását, és az autó így is 4,6 másodperc alatt érje el a 100 km/h-t a dupla kuplungos váltóval, egy tizeddel hamarabb, mint az M3-as. A hajtás a jól ismert quattro rendszerű szerkezet, alaphelyzetben a nyomaték 60%-át adja a hátsó kerekekre, de ez az arány akár 85%-ra is módosulhat, ha olyanok a körülmények.
Az RS5-öst Genfben láthatja először a közönség március első napjaiban, de már a tavasz folyamán piacra dobják Európában. Egyelőre a németországi árát ismerjük: egy-egy példány 77 ezer euróba, azaz átszámítva úgy 21 millió forintba kerül majd.