A Mini sikerét mindenki szeretné leutánozni, még a bezárástól épp csak megmenekített Saab új tulajdonosa is. Victor Müller tervei közt állítólag már most is szerepel egy prémium-kisautó elkészítése, pedig még le sem zajlott a Saab átvétele.
Úgy tudjuk, az autó stílusában a legelső, cseppforma Saabokig nyúlna vissza – ennek megfelelően a projekt elnevezése is 92, a gyártó legelső személyautója alapján. A múltidéző formaterv azonban korszerű technikát hordozna, akárcsak az új Mini. Egy ilyen autó elkészítése persze nem egyszerű feladat – legalábbis valamiféle partnert igényelne, akitől át lehetne venni egy kész kisautó-padlólemezt és a hozzá illő motorpalettát –, de ha sikerül, az meg is oldhatná a Saab-üzem kihasználatlansági problémáit.
Az ős-Saab valószínűleg a valaha sorozatban gyártott legfurább autó: lényegében egy lapított csepp fémlemezből, szűk ablakokkal, fronthajtással és kéthengeres, kétütemű motorral. A 92-es 1947-ben, a megjelenése évében olyan volt a korabeli járművekhez képest, mint egy űrhajó a vitorlások között, még akkor is, ha nem volt sem csomagtérajtaja, sem semmiféle hangszigetelése, és vaskos kék füstcsóvát húzott maga után. A korszerű technikával ötvözve azonban akár sikeres is lehetne egy ilyen furcsa formatervű kisautó.
Müller állítólag már ráállította az ötletre a Saab formatervezőit, de hogy mikorra lehet az ötletekből kézzel fogható termék, azt egyelőre nem lehet még megjósolni sem. A gyártónak először nyereségessé kell válnia, azaz a tavalyi 40 ezerről 100 ezer fölé kell emelnie éves eladásait, ami, ha nem is lesz könnyű, az új 9-5-össel és a Mexikóból érkező 9-4X-szel nem is tűnik lehetetlen feladatnak.