A Pathfinder és a Navara megkapja a Nissan új, V6-os, turbódízel motorját, és a régi négyhengerest is átalakítják.
A 3 literes hathengeres teljesen új konstrukció, amelyet a két Nissanon kívül egyelőre csak az Infiniti EX, FX és M sorozatokba építenek a japánok. A motor 231 lóerős, 550 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 1750-es és 2500-as percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Ezzel a motorral a Navara 3 tonnás, a Pathfinder pedig akár 3,5 tonnás utánfutót is vontathat, és nyilván terepen is jól jön majd a nyomatékos karakter. A kisebbik, 2,5 literes, négyhengeres dízelmotor teljesítményét is megnövelték, az új változat 171 helyett 190 lóerős, és a maximális nyomatéka 450 Nm, miközben az átlagos fogyasztását sikerült 9,8-ról 8,5 literre csökkenteni 100 kilométeren.
A többi változtatást nagyítóval kell keresni a két terepjárón, pedig igazítottak a motorháztetőn, a hűtőmaszkon, és átalakították az első lökhárítót is – ám mindez úgy sikerült, hogy csak a típus legalaposabb ismerőinek tűnik fel. Belül a műszerfal kapcsolóit, az ajtókárpitokat és az ülések huzatait cserélték le, valamint megszaporodtak a fémszínű díszítések, és a drágább változatokhoz továbbfejlesztett, érintőképernyős fedélzeti információs rendszert kínálnak, ám mindez csupa olyan apróság, amely képtelen megváltoztatni az összképet.
A felújított Navara és Pathfinder a Genfi Autószalonon mutatkozik be egy hét múlva, és a forgalmazásuk is megkezdődik még április folyamán.