A bajorok nagyban játszanak: ez a harmadik, gyártásra szánt hibrid autójuk, a harmadik féle hajtáslánccal. Itt egy kicsivel több szerephez jut a villanymotor, bár a 300 benzinlóerőről ezúttal sem a takarékosság jutna az eszünkbe.
A hibrid hetesbe ikerturbós, 407 lóerős V8-ast építenek 20 lóerős villanymotorral, ami alibinek is kevés, és ugyanezt a nyolchengerest kapja az X6 ActiveHybrid is, bár a GM-mel és a Mercedesszel közösen fejlesztett, főként terepjárókba szánt Two-Mode rendszerrel, ami valamivel hatékonyabb. Úgy tűnik azonban, a BMW-nél lassan belelendülnek a fejlesztésbe, így az új 5-ösre épülő hibrid tanulmányban valamivel egészségesebb lett az elektromos és a benzines lóerők aránya. Itt már 40 kW, azaz 54 lóerő teljesítményű a villanymotor, így a 7-esbe építettel ellentétben egymagában is hajthatja az autót néhány kilométeren keresztül. Ez pedig igen hasznos képesség csúcsforgalomban, hisz ilyenkor pihenhet a benzinmotor.
Egyébként itt is ugyanazt a 306 lóerős, 3 literes, szimpla turbós motort használják, amellyel az utóbbi hónapokban fokozatosan felváltották a régebbi, biturbó hathengeresüket. Hogy ez a párosítás mennyire hatékony, azt egyelőre megbecsülni is nehéz: a BMW csupán annyit említ, hogy mintegy 10%-os hatékonyságnövekedést jelent a benzin-elektromos hajtás, de hogy mihez képest,és milyen mérőszám alapján, arról egyelőre hallgatnak.
Úgy néz ki, mára gyakorlatilag kötelező elem a prémiumgyártók kínálatában egy-egy hibrid hajtású modell, de még mindig több ebben a kategóriában a kifogásként használható modell, ahol egy gigantikus teljesítményű benzinmotor mellé játékautókba való villanymotort szerelnek. Az ötös hibrid hajtása látszólag már nem ez a kategória, igaz, még változtathatnak a koncepción, mire gyártásba kerül.