Alfa Giulietta, részletesen
Erős motorokkal és alfásan látványos formatervvel, de nem túl tágas csomagtérrel érkezik az új kompakt.
A Giulietta napokon belül élőben is látható lesz Genfben, de már most fény derült néhány adatra, amelyek segítenek elképzelni, hogy milyen lesz a típus valójában. A maga 4,35 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével, 1,46 méteres magasságával és 2,63 méteres tengelytávjával az Alfa új modellje egyértelműen nagyobb, mint az elődje. Úgy tűnik azonban, a feltűnő formával szemben ezúttal is másodlagos maradt a helykihasználás: a Giulietta csomagtartója 350 literes, ugyanakkora, mint a 13 centivel rövidebb VW Golfé, és 50 literrel kisebb, mint a szintén 3 centivel rövidebb rokon, a Fiat Bravo csomagtere.
A motorválaszték a szabvány Fiat-palettából való. Benzinesből eleinte kétféle lesz, mindkettő 1,4 literes turbós, a gyengébb, hagyományos szelepvezérlésű 120, az erősebbik, MultiAir vezérlésű 170 lóerős. Dízelből is két kivitel lesz, 1,6 literes 105, illetve kétliteres 170 lóerővel. Alaphelyzetben minden motorhoz hatfokozatú, kézi váltó jár, de az erősebbik benzines és dízelmotorhoz duplakuplungos váltó is választható. A csúcsmodell, az 1,75 literes, 235 lóerős turbómotorral hajtott Quadrofoglio Verde kivitel néhány hónappal a piaci bevezetés után érkezik.
Az Alfa Giulietta korszerűbb, masszívabb, biztonságosabb és frissebb megjelenésű, mint elődje, a 147-es, de a koncepció ugyanaz, mint az elődök esetében, egész az Alfasudig visszamenően. A kérdés az, hogy elég lesz-e ennyi: az Alfának rövid időn belül meg kellene dupláznia az eladásait, és egyáltalán nem biztos, hogy ehhez elég lesz egy érdekes formájú és gazdagon felszerelt, de alapvetően mégis hétköznapi kompakt modell bemutatása.