A Subaru bevallottan is sokkal több eladott darabszámot várt a Legacyból épített Outbacktől. A nagycsaládosoknak szánt autó mellé most egy kisebb, az ötajtós Impreza alapjaira épülő crossovert mutatott be a gyár Genfben: az Impreza XV-t. Remélik, ez jobban fogy majd: ha másért nem, de a rallyban felépített Impreza kultusz miatt.
Két motorral készül majd az XV, mindkettő négy hengeres, boxer elrendezésű, azonos, 150 lóerős maximális teljesítménnyel. A nyomatékszegényebb (196 Nm) szívó benzines lökettérfogata kétezer köbcenti; ezt négysebességes automata, vagy ötsebességes manuális váltóval lehet majd kérni. A szintén kétezer köbcentis, 350 Nm-es maximális forgatónyomatékra képes turbó-dízel DPF szűrővel felszerelt, és kizárólag az újonnan fejlesztett hatgangos manuális váltót szerelik bele. Természetesen négykerék-hajtásúak ezek mind: a Subaru SAWD (szimmetrikus összkerékhajtás) rendszerét használják.
A gyár állítása szerint strapabíróbb lesz a futómű. A hasmagasságot 15 mm-el megemelték az alapjául szolgáló Imprezához képest, de komoly terepet mászni így sem fog az XV. Az új hűtőmaszkban jelen vannak a Subaru szabadidőautóira jellemző dizájn-jegyek, emellett tömegesebb lökhárítók, szélesebb peremű kerékjárati ívek, fekete alumínium tetősínek és egy nagy felületű tetőspoiler határozzák meg az XV külső vonalait. A hátsó lámpasor LED-es.
Kéttónusú barna/fekete szövetkárpit, vagy fekete bőr belső rendelhető az autóba. Kagylóülések, bőrborítású kormány és váltógomb, tíz hangfalas hifi rendszer, bluetooth és iPod csatlakoztathatóság – a gyár szerint örülni fog, aki XV-be ülhet.