Szinte magunk előtt látjuk az igazgatótanácsot, ahogy félelemtől megtört tekintettel kiválasztják a legszimplábbat a tervezők vázlatai közül. Ezt kérjük, több Bangle-BMW-hez nem elég gazdag ez a cég. Így aztán a sziluett és a méretek is alig változtak, csak az érdekesebb részletek pusztultak ki az autóból. Ettől persze még lehet sikeres, sőt.
A szedán kapcsán persze már szó volt a túlzott visszafogottságról, de azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire hasonló lesz az előző 5-ös Touring és az új változat hátsó szekciója. Elsősorban a tető és az oldalablakok kontúrjainak hasonlósága feltűnő, bár a hátsó lámpák körüli rész alapján azért meg lehet különböztetni a két generáció farát. A két autó hossza is csaknem azonos: a különbség 8 milliméter az újabb modell javára, ami arra sem elég, hogy a két autót egymás mellé állítva feltűnjön.
Nem csoda, hogy a csomagtér sem lett számottevően nagyobb: 500 helyett 560 liternyi tárgy szállítható, vagy 1670 liter lehajtott hátsó üléssorral, ami sehol sincs a Mercedes E kombi 695 és 1950 literéhez képest, de a legtöbb potenciális tulajdonosnak valószínűleg bőséggel elég lesz. Némi kárpótlást jelenthet a 40:20:40 arányban hátsó üléssor, amellyel viszonylag könnyű az igényeknek megfelelően változtatni az utas- és a csomagszállító kapacitás arányát. A BMW-nél azonban eddig sem a legnagyobb hodály elkészítése volt a cél – így inkább jó kompromisszumot kerestek a hétköznapi használhatóság és a sportos vezetési élmény között.
A Touring a maga 1,715-1,8 tonnás üres tömegével persze nagyon távol áll egy valódi sportkocsitól, de a tervezők látszólag megpróbálták, amit ilyenkor lehet. Az autó tömege 50:50%-ban oszlik el az első és a hátsó tengely között, és már a kezdeti motorválaszték meglehetősen erős négy- és hathengeresekből áll. A leggyengébb kivitel, az 520d kétliteres négyhengeres dízelmotorja is 184 lóerős és 380 Nm csúcsnyomatékú, ami 222 km/h-s végsebességre elegendő, és 8,3 másodperc alatt gyorsíthatja a nagy kombit 100 km/h-ra. Ezen kívül még háromféle, háromliteres soros hathengerest kínálnak, egy 245 lóerős és 540 Nm nyomatékú turbódízelt, valamint egy 204 lóerős szívó és egy 306 lóerős, turbós benzinest. Az 535i Touring jelzésű csúcsváltozat már 6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és elektronika korlátozza a végsebességét 250 km/h-ra.
Természetesen az összes változat megfelel az Euro5-ös normának, és papíron meglepően jól fogyasztanak. A négyhengeres dízel 5,2 literrel is elmegy 100 kilométert és 137 g/km szén-dioxidot bocsát ki, de elvben az 535i tulajdonosai is megúszhatják 8,6 literrel százon és 201 gramm szén-dioxid-kibocsátással kilométerenként. Az adatok a hatfokozatú, kézi váltóval szerelt változatokra vonatkoznak, de persze a Touring is rendelhető lesz nyolcsebességes automatával. Az új modellváltozathoz kérhető egyebek közt aktív hátsókerék-kormányzás, nagy felületű üvegtető, vagy a fékezés intenzitásától függő erősséggel világító féklámpa, vagy az éjjellátó berendezés, hogy csak az érdekesebb tételeket említsük a végtelennek tűnő felszereléslistáról.
A kombi ötös ősztől lesz elérhető az európai BMW kereskedésekben, de később természetesen tovább bővül majd a választék: lesznek újabb motorok és persze négykerék-hajtású változat is.