Szinte magunk előtt látjuk az igazgatótanácsot, ahogy félelemtől megtört tekintettel kiválasztják a legszimplábbat a tervezők vázlatai közül. Ezt kérjük, több Bangle-BMW-hez nem elég gazdag ez a cég. Így aztán a sziluett és a méretek is alig változtak, csak az érdekesebb részletek pusztultak ki az autóból. Ettől persze még lehet sikeres, sőt.
A szedán kapcsán persze már szó volt a túlzott visszafogottságról, de azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire hasonló lesz az előző 5-ös Touring és az új változat hátsó szekciója. Elsősorban a tető és az oldalablakok kontúrjainak hasonlósága feltűnő, bár a hátsó lámpák körüli rész alapján azért meg lehet különböztetni a két generáció farát. A két autó hossza is csaknem azonos: a különbség 8 milliméter az újabb modell javára, ami arra sem elég, hogy a két autót egymás mellé állítva feltűnjön.
Nem csoda, hogy a csomagtér sem lett számottevően nagyobb: 500 helyett 560 liternyi tárgy szállítható, vagy 1670 liter lehajtott hátsó üléssorral, ami sehol sincs a Mercedes E kombi 695 és 1950 literéhez képest, de a legtöbb potenciális tulajdonosnak valószínűleg bőséggel elég lesz. Némi kárpótlást jelenthet a 40:20:40 arányban hátsó üléssor, amellyel viszonylag könnyű az igényeknek megfelelően változtatni az utas- és a csomagszállító kapacitás arányát. A BMW-nél azonban eddig sem a legnagyobb hodály elkészítése volt a cél – így inkább jó kompromisszumot kerestek a hétköznapi használhatóság és a sportos vezetési élmény között.
A Touring a maga 1,715-1,8 tonnás üres tömegével persze nagyon távol áll egy valódi sportkocsitól, de a tervezők látszólag megpróbálták, amit ilyenkor lehet. Az autó tömege 50:50%-ban oszlik el az első és a hátsó tengely között, és már a kezdeti motorválaszték meglehetősen erős négy- és hathengeresekből áll. A leggyengébb kivitel, az 520d kétliteres négyhengeres dízelmotorja is 184 lóerős és 380 Nm csúcsnyomatékú, ami 222 km/h-s végsebességre elegendő, és 8,3 másodperc alatt gyorsíthatja a nagy kombit 100 km/h-ra. Ezen kívül még háromféle, háromliteres soros hathengerest kínálnak, egy 245 lóerős és 540 Nm nyomatékú turbódízelt, valamint egy 204 lóerős szívó és egy 306 lóerős, turbós benzinest. Az 535i Touring jelzésű csúcsváltozat már 6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és elektronika korlátozza a végsebességét 250 km/h-ra.
Természetesen az összes változat megfelel az Euro5-ös normának, és papíron meglepően jól fogyasztanak. A négyhengeres dízel 5,2 literrel is elmegy 100 kilométert és 137 g/km szén-dioxidot bocsát ki, de elvben az 535i tulajdonosai is megúszhatják 8,6 literrel százon és 201 gramm szén-dioxid-kibocsátással kilométerenként. Az adatok a hatfokozatú, kézi váltóval szerelt változatokra vonatkoznak, de persze a Touring is rendelhető lesz nyolcsebességes automatával. Az új modellváltozathoz kérhető egyebek közt aktív hátsókerék-kormányzás, nagy felületű üvegtető, vagy a fékezés intenzitásától függő erősséggel világító féklámpa, vagy az éjjellátó berendezés, hogy csak az érdekesebb tételeket említsük a végtelennek tűnő felszereléslistáról.
A kombi ötös ősztől lesz elérhető az európai BMW kereskedésekben, de később természetesen tovább bővül majd a választék: lesznek újabb motorok és persze négykerék-hajtású változat is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
