BMW: kormányzott kereket hajtani?
Többé nem pletyka már: Dr. Norbert Reithofer, a BMW AG elnöke közölte egy sajtótájékoztatón, hogy a jövőben lesznek elsőkerék-hajtású BMW emblémás autók. Céljuk, hogy az egyre növekvő szubkompakt kategória tortájából nagyobb szeletet hasítsanak maguknak, magyarul, hogy lenyomják az Audi A1-et.
Nem idegen már a BMW mérnökeinek az elsőkerekes technika, hiszen a Minit is ők fejlesztik. A sportos retro autókkal figyelemreméltóan bizonyítják, hogy lehet vidám az elöl elhelyezett keresztmotor is. A beharangozott elsőkerekes BMW-t egy új padlólemezre fogják építeni, amely egyben a következő Mini alapját is képezi. Lehetségesnek tartják továbbá, hogy más gyártóknak is eladják a platformot, hogy ezáltal még jövedelmezőbb legyen a projekt. Mivel rendkívül flexibilisre tervezik, így egy Golf-méretű autóhoz is felhasználható lenne.
Az érvelés meggyőző, gazdasági szempontból valóban logikus lépés, hogy szakít a BMW a hagyományokkal. Piacelemzések szerint évente 4-6 százalékkal növekszik a kis prémiumautók szegmense, amiből nyilvánvalóan ki szeretné venni a részét. Az egyre szigorúbb CO2-kibocsátásra vonatkozó előírások is a kisebb autók felé terelik a gyártókat. Ennek ellenére bizonyára csalódást fognak okozni ezzel a vérbeli BMW-rajongóknak, akik egyértelműen a hátsókerék-hajtás miatt veszik a kék-fehér márka termékeit.
A bejelentést bizonyára részletes kutatások előzték meg, amelyek alátámasztják a döntés helyességét. Mégis furcsa, hogy nem is olyan régen épp azzal reklámozták az 1-es BMW-t, hogy nem elsőkerekes. Ezt a kisfilmet lehet, hogy szívesen törölnék az archívumukból.