Ismét gyártani kezdték az új 9-5-öst Trollhattenben, miután a Saab tulajdonosváltása lezajlott. Az új sorozat első példányára a 001-es szám került, bár alighanem csak a jó olvashatóság jegyében, és nem azért, mert három számjegyű gyártásra számít az új cégvezetés.
Bár a 9-3-as gyártását is újra beindították, nem véletlen, hogy a nagyobbik modellt tolták előtérbe: ettől a típustól várhatják, hogy ismét évi 100 ezer példány fölé emeli a gyártást, és ezzel önfenntartóvá teszi a Saabot. A cégvezetés ráadásul kihasználta az alkalmat arra is, hogy beharangozza a 9-5-ös sorozat fejlesztésére vonatkozó terveket: megerősítették, amit a korábbi pletykákból már sejteni lehetett, a 9-5 kombi – vagy a gyártó szóhasználata szerint a SportCombi – 2011-es érkezését. A nagyobb modell puttonyos változatának megfelelő fogadtatása legalább olyan fontos a Saab számára, mint a szedáné, hiszen az eladások közel felét ez adja, de épp ennek tudható be a típusváltozat későbbi érkezése: a tulajdonosváltás körüli problémák ellenére nem engedheti meg magának a cég, hogy félkész állapotban dobja piacra.
A cég tulajdonosait képviselő Victor Müller szerint egy új korszak kezdődik a Saab történetében, és ezzel nem is vitatkozhatunk – a kérdés az, hogy újabb fellendülés következik, vagy a nagy múltú svéd márka utolsó vergődésének lehetünk a tanúi.