Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a legendás 300 SL modern megfelelője előtt is komoly versenykarrier áll, és már jön is az első pályára szánt változat, az FIA GT3 kategória szabályainak megfelelően.
A hivatalos bemutató csak április elején lesz a New York Auto Show-n, így a részletes adatokat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de egy kisebb fotósorozat már most elkezdett terjedni az interneten. A képeken jól látható a módosítások egy része: a sportkocsi hatalmas hátsó szárnyat, egészen mélyre húzott első lökhárítót, nagyobb hátsó diffúzort és rengeteg kisebb-nagyobb be- és kiömlőnyílást kapott, hogy meglegyen az alkatrészek nagyobb átlagos terhelésének megfelelő hűtés. Természetesen a szükséges biztonsági berendezések is megvannak – az FIA követelményeinek megfelelő bukókeret, a speciális öntömítő üzemanyagtartály és a beépített tűzoltókészülék – ahogy a fékrendszert és a futóművet is a versenykövetelményeknek megfelelően módosították.
A 6,2 literes V8-as teljesítményét szintén megnövelik, de nem nagyságrendekkel: a szabályoknak megfelelő szűkítő, és a versenyek hossza miatt nem hegyezhették a végletekig a motort, ha igazak a pletykák, az SLS GT3-ast valamivel több, mint 600 lóerő mozgatja majd, szemben az utcai változat 575 lóerejével. A köridők javulásában sokkal nagyobb szerep jut a lehetőségek határáig könnyített, alacsony súlypontú karosszériának, illetve az állítható versenyfutóműnek.
Egyelőre nem tudni, hogy a Mercedes mit tervez az SLS versenyváltozatával: nem kizárt, hogy gyári színekben, vagy komolyabb gyári támogatással is elindítják valamelyik sportkocsiverseny-sorozatban, de az is lehetséges, hogy a Porschéhoz hasonlóan inkább a privát istállókat célozzák meg az autóval, és bíznak benne, hogy a típus idegen kezekben is lenyomja a konkurenciát.