Új BMW-motorok háromtól hat hengerig
Az új, moduláris motorcsalád váltja az összes 3 liternél kisebb motort a BMW és a Mini palettáján. A tervek szerint legalább évi 1,5 millió autóba építik be különböző változatait, amelyek közül az elsővel a következő Mini generációban találkozhatunk.
A BMW vezérigazgatója beszélt nemrég azokról a lépésekről, amelyekkel megpróbálják hatékonyabbá tenni a cég működését. Ezek közül az egyik leglényegesebb, hogy egyetlen motorcsaláddal próbálják pótolni az összes, nagyobb mennyiségben gyártott motort. A tervek szerint benzines és dízelüzemű három-, négy- és hathengeresek készülnek ugyanazokra az alapokra, azaz csak néhány nagy teljesítményű V8-as és V12-es marad, amelyet nem az egységes alkatrészcsomag köré építenek. Az új motorokat ráadásul eleve úgy tervezik, hogy mind keresztben, mind hosszában beépíthetők legyenek, azaz a fronthajtású BMW-k és a Mini összes modellje ugyanazokat a motorokat használhatja, mint a nagyobb, hátsókerék-hajtású típusok. Természetesen az új motorokat is turbófeltöltéssel tervezik, így egy-egy változatból többféle teljesítményszintet is kihozhatnak, lényegében mechanikai változtatások nélkül.
Az egységesített motorcsalád persze csak az egyik lépés, amellyel megpróbálják jövedelmezőbbé tenni a céget. A BMW vezetőségének egyik elsődleges célja a növekedés fenntartása: tavaly 1,286 millió autót adott el a vállalat – ezt szeretnék további 700 ezerrel növelni 2015-ig. Ezért van szükség a fronthajtású modellekre, amelyekből állítólag akár 20 különböző modell is készülhet.