Ekkora teljesítmény az első keréken életveszélyes, mégis sokan fizetnek érte. A német B&B legalábbis erre számít: háromféle teljesítménynövelő készletet is kínál a Scirocco R megvadítására.
Nem véletlen persze, hogy épp a Scirocco csúcsváltozatához nyúltak hozzá. A Volkswagen kétliteres turbómotorja, amely gyári állapotban is 265 lóerős, hatalmas tartalékokkal rendelkezik, ami a töltőnyomás emelésével és néhány más, kisebb beavatkozással viszonylag olcsón elő is hozható belőle.
A B&B szakemberei épp ezért három tuningfokozatot is kialakíthattak. Az első a motorelektronika átprogramozására és a befecskendező rendszer módosítására szorítkozik, de így is 310 lóerőt és 410 Nm-es csúcsnyomatékot eredményez. Persze a sebességkorlátozást is kiiktatják, így a Scirocco R végsebessége 275 km/h-ra emelkedik. A következő fokozatban már a szívó- és a kipufogórendszer egyes elemeit is lecserélik, az eredmény 324 lóerő, 435 Nm nyomaték és 279 km/h-s végsebesség. A legtöbbet azonban a turbófeltöltő cseréjével tudják kihozni a motorból, a harmadik tuningcsomaggal 362 lóerő és 480 Nm szabadítható a két első kerékre. A végsebesség további növelését itt már a váltó áttételezése korlátozza, így ez a változat sem lépheti túl a 280 km/h-s sebességet.
Azt nem tudjuk, hogy az egyes változatok hogy gyorsulnak, de az az érzésünk, hogy már a legszerényebb tuninggal is túl sok a lóerő az elsőkerék-hajtásnak, azaz a gyorsulást is a kerekeken átvihető erő és nem a rendelkezésre álló teljesítmény korlátozza.
Kétséges, hogy mennyi értelme van ilyen nagy mértékű teljesítmény-növelésnek a többi részlet módosítása nélkül, de ez az a tuning, amit még viszonylag sokan meg tudnának fizetni. Az első lépcső kettő híján 1200 euróba, átszámítva 317 ezer forintba, a második 2800, a harmadik 8000 euróba kerül, ami a Scirocco R alapárához képest még mindig aprópénznek tűnik.