Plusz negyvenöt lóerő és lopakodó stílus, de csak hat darab jut belőle nekünk.
A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bőrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet a bő huszonöt éve bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszám – pontosan 500 – készül belőle. Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.
A 2,5 literes, öthengeres turbómotor teljesítményét 350 lóerőre növelték, amihez nem is kellettek igazán nagy mechanikai változtatások, csupán nagyobb töltőlevegő-hűtő és légszűrőház, több üzemanyagot szállító benzinpumpa, illetve vastagabb csövekből összeállított kipufogórendszer. Emellett persze változtattak a motorelektronika és a turbóvezérlés paraméterein is. A többi részlethez azonban nem nyúltak: a karosszéria-elemek, a fékrendszer és a futómű is változatlan maradt, ez utóbbiakban bőven akad annyi tartalék, amennyi a megnövelt teljesítményhez kell. Az ötszázas valamivel jobban megy, mint a többi RS, 5,9 helyett 5,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, 12,2 alatt a 160 km/h-t, a végsebessége viszont 265 km/h, azaz csupán kettővel több az RS-énél – nyilván ennyit enged meg a változatlanul hagyott váltó áttételezése.
A többi változás alapvetően kozmetikai jellegű: az RS500-ast nagyrészt a 3M segítségével kifejlesztett matt fekete fólia takarja, de minden más is fekete a karosszérián. Ahol nincsen matt burkolat, például a hátsó légterelőn, a felniken vagy az első légbeömlő rácsain, ott fényes feketére festették. Az összkép akár egy lopakodóé – és ezzel el is érték, hogy az RS500 sokkal többnek tűnik, mint ami valójában.
A várható kereslet alapján már el is osztották, hogy hova hány példányt szállítanak a típusból. Nagy-Britanniába szállítják a legnagyobb mennyiséget, 101 példányt, Franciaország 56, Németország 55, Belgium és Luxemburg 50, Svájc szintén 50 példányt kap. A maradék mintegy 200 darabon a kisebb európai országok osztoznak, Magyarországra egész pontosan 6 példány érkezik. Az RS500 április elején mutatkozik be Lipcsében, a gyártását viszont csak szeptemberben kezdik meg a Ford saarlouisi üzemében.