A két japán gyártó nemrég megállapodott, így a Mazda felhasználhatja a Toyota Prius hajtásláncát saját hibrid modelljei elkészítéséhez.
A Mazda a Toyotától persze csak a Prius hajtásláncának egy részét veszi át, az elektromos részeket, az erőátviteli elemeket és a vezérlés egy részét, ám saját fejlesztésű Sky motorcsaládjával kombinálja ezeket. Az új, benzines és dízelüzemű négyhengeresek, amelyekről adatokat alig közöltek a gyáriak, 2011-től kerülnek a Mazda típusaiba, és az ígéretek szerint mintegy 15%-kal lesznek takarékosabbak elődjeiknél. A Mazda szerint a Toyota alkatrészeinek felhasználásával jelentősen csökkenthetik saját hibrid modelljeik kifejlesztésének időtartamát, amelyek így már 2013-ra készen állhatnak a sorozatgyártásra. A Toyotáéhoz hasonló hatékonyságú hibrid rendszer önálló kifejlesztése jóval drágább lett volna, és aligha készült volna el négy-öt éven belül.
A Mazda-Toyota együttműködés kialakulására kevesen számítottak, mivel drágább fejlesztési projektjeit a Mazda korábban inkább a Ford segítségével igyekezett kifizetődőbbé tenni, bár az is igaz, hogy első hibrid modelljeiben a Ford is a Toyotától vásárolt hajtásláncot használta.