Ijesztő, hogy mennyire kevés kell egy autó formájának agyonveréséhez. A Hyundai Sonata lényegében még meg sem jelent, de már készítettek belőle egy igazán meghökkentő külsejű kivitelt, amely gyártásba is kerül.
Az átalakított orr-rész valószínűleg azt a célt szolgálja, hogy élesebben elkülönítsék a képeken látható hibrid változatot a hagyományos hajtáslánccal felszerelt Sonatáktól. A tervezők ennek érdekében új fényszórókat készítettek és átdolgozták a lökhárítót is, érzésünk szerint nem a legszerencsésebb módon. Nem tudni, ki terjesztette el azt a tévhitet, hogy a lámpák fölött elhelyezett hűtőnyílás vonzó lesz. Mindenesetre nem ez az első autó, ahol ilyesmivel találkozunk, és a szerkesztőség véleménye elég egységes a kérdésben: nem tetszik. Amúgy talán nem is taszítana minket a hibrid orra, ha nem került volna ilyen rossz helyre az a keskeny nyílás a jelvény alatt.
A fura kialakítás ellenére a Sonata Hybrid légellenállását sikerült valamivel lejjebb tornászni: a benzines formatényezője 0,28, a hibridé viszont 0,25-re csökkent, nagyrészt persze a padlólemez és a küszöbspoilerek kialakításának köszönhetően. Ez utóbbiak elterelik az áramlást a kerekek környékéről, ezzel jelentősen csökkentve a gumiabroncsokra áramló levegő mennyiségét.
A Sonatában a Hyundai saját fejlesztésű hibrid hajtásláncát alkalmazzák, amely jellegében erősen különbözik például a Toyotáétól. A villanymotort itt a hatsebességes automata váltóba integrálják: hidrodinamikus nyomatékváltó elem helyére kerül. A teljesítménye 41 lóerő, viszont viszonylag nagy sebességig, 100 km/h-ig használható a benzinmotor elindítása nélkül – igaz, csak néhány kilométeren keresztül közlekedhet az autó a benzinmotor beindítása nélkül. A motor a jól ismert Chrysler-Hyundai-Mitsubishi blokkra épül, de átdolgozták a vezérlését, így Atkinson ciklus szerint működik, akárcsak a Toyota Prius motorja. Így valamivel ugyan gyengébb lett, de a villanymotorral együtt így is erősebb, mint a 210 lóerős benzines kivitel.
A Hyundai hibrid rendszerében a Toyotával és a Hondával ellentétben már nem Ni-MH, hanem Li-polimer akkumulátorcsomagot használ. Az 1,4 kWh-s csomagot az LG Chem szállítja, ugyanaz a cég, amely a Chevrolet Volt és az Opel Ampera akkumulátorainak gyártását is felvállalta. Az új akkutípus egyik nagy előnye, hogy vagy 30%-kal könnyebb, mint a régi nikkel alapúak. Az autó fogyasztása a gyáriak szerint városban 6,4, országúton 6 liter benzin 100 kilométerre, persze amerikai EPA mérési ciklus szerint, ami egyáltalán nem rossz egy Ford Mondeo méretű nagykocsitól.
Egyáltalán nem biztos, hogy a Hyundai Sonata Hybrid Európában is kapható lesz, de nem is kizárható, bár úgy tudjuk, a cég európai nagykocsija teljesen más típus lesz – legalábbis külsőre –, mint a Dél-Koreában és Észak-Amerikában forgalmazott Sonata.