Valamit megőrzött az előd egyszerű karakteréből, de egész korszerű kisautónak tűnik az új Uno, legalábbis ami a külsejét illeti.
Évek óta dolgoznak a kiskocsin a Fiat szakemberei, amely valóban az Uno helyébe léphet, azaz fapadosan egyszerű és feltűnően olcsó, de négy személy számára épp elegendő helyet biztosít. A fejlesztés helyszíne persze Brazília, ahol az Uno gyártása még mindig folyik, igaz, némiképp modernizált formában. A 80-as évekbeli konstrukció azonban lassan a dél-amerikai elvárásoknak sem felel meg, kell a helyére egy másik modell, amely átveheti a szerepét. A második generáció tudomásunk szerint műszaki szempontból korszerű konstrukció, és gömbölyded formavilága is egész elfogadható – bő tíz éve még egész korszerűnek hatott volna –, a múlt Fiatjait csak az aszimmetrikus hűtőmaszk idézi, amelyhez hasonlót utoljára az ős-Pandán láthattunk.
Az elsődleges cél persze az ár alacsonyan tartása volt, így az új Uno semmivel sem lesz nagyobb az elődjénél, és annyira egyszerű felépítésű lesz, amennyire csak lehetséges. Úgy tudjuk, két régi vágású Fiat-motor kerül bele, egy 1 literes 76 lóerős és egy 1,4 literes 102 lóerős. Mindkettő használható lesz benzinnel, tiszta szesszel vagy ezek bármilyen arányú keverékével.
Nem valószínű, hogy a típus Európában is megjelenik – inkább kárt okozna, mint hasznot hozna, hiszen egyszerre rontaná a Panda és a Punto eladásait –, bár nem is zárható ki, hogy egyes piacokon mégis megjelenik, hasonlóan az Albeához vagy a Strada pick-uphoz, amelyek eredetileg szintén Dél-Amerikából származnak.