Saab: maradnak a Vectra alapok
A tulajdonosváltás után a svéd autógyártónak kevés pénze marad fejleszteni, így abból dolgoznak, ami már van. A következő 9-3-ashoz a jelenlegi modell műszaki alapjait használják, némi továbbfejlesztést követően.
Az Epsilon I platformot a GM számos típusában – többek közt az utolsó Opel Vectrában is – használták, de lassan nyugdíjba vonul mindenütt. A Saab azonban nem nyúlhat máshoz: úgy néz ki, a GM-től mégsem kapják meg a kompakt Delta padlólemez gyártási és használati jogait. Ez persze nem jelenti, hogy a jelenlegi 9-3-as és az utódmodell, amely állítólag ismét készülhet ferde hátú kivitelben is, ne különbözne egymástól, de a Saabnál megelégszenek a formaterv átalakításával, a motorválaszték modernizálásával és egyes alkatrészek alapos áthangolásával. Ezzel a megoldással számos, nem látható főegységet megtarthatnak a jelenlegi modellből, így a futóművet, a kormányművet, illetve a karosszériastruktúra alsó részét, ami jelentős megtakarítást hozhat, és egyben segíti a fejlesztést. Így tartható a 2012-es bemutató, ami egyébként túlzott sietséget erőltetett volna a Saab mérnökeire.
A svéd cég persze még évekig rá lesz utalva a General Motors műszaki támogatására: a hajtáslánc elemeinek egy részét az Opel üzemeiben állítják elő, sőt, a 9-4X készen érkezik majd a GM egyik mexikói gyárából. Egyelőre úgy néz ki, a Saab új tulajdonosai nem is nagyon foglalkoztak a problémával, bár hosszabb távon kénytelenek lesznek valamiféle partnert keresni, hiszen egyes főegységeket csak úgy éri meg előállítani, ha éves szinten 6-800 ezer példányt tudnak legyártani belőlük. A Saabnál viszont legfeljebb 100-150 ezer autó legyártását tervezik évente.