Az Audi Q7 következő generációjára még várni kell egy-két évet, de addig is új motorokkal és egy új Tiptronic váltóval próbálják feljebb tornázni az eladási számokat.
Háromliteres, kompresszoros, V6-os motorokkal váltják le az eddigi 3,6-os hathengerest és a 4,2-es V8-ast. Teljesítményben nem sok a változás, az új TFSI-k 272, illetve 333 lóerőt és 400-440 Nm-t tudnak, fogyasztásuk viszont jóval kedvezőbb az eddigi szívómotorokénál. Állítólag 10,7 literrel megelégszik a két új, közvetlen befecskendezésű, feltöltött motor az európai szabványciklusban.
Az igazán takarékos Q7-es azonban változatlanul dízellel megy. Teljesen új hathengerest fejlesztettek ki, 2000 bar befecskendezési nyomással. Ez a motor 20 kilóval könnyebb az elődjénél, és 1,7 literrel kevesebbet, mindössze 7,4 litert fogyaszt száz kilométeren. A V8-as, 4,2-es TDI is megkapta az új közös nyomócsöves üzemanyagrendszert, így 0,7 literrel kevesebbet fogyaszt, és 800 Nm-re nőtt a nyomatéka. Az über-Q7, az 500 lóerős, 1000 Nm-es V12 TDI, nem szorult átdolgozásra, senki sem ostromolja a legerősebb dízel SUV trónját.
További újdonság, hogy minden hat- és nyolchengeres Q7-hez nyolcsebességes Tiptronic váltó jár, beépített start-stop rendszerrel. Valószínű, hogy ez is hozzájárul az új motorok kedvező fogyasztásához, hiszen a szabványos mérési ciklusban jelentős előnyt biztosíthat az automata váltó.
Nem valószínű, hogy a hazai vásárlóközönséget pont az új motorok vagy a kedvezőbb fogyasztás motiválná a Q7 megvételére, de méltányoljuk az Audi igyekezetét, hogy környezetbarát termékként próbálja bemutatni a két és fél tonnás luxusmozdonyt.