Háromhengeresekbe fektet a Peugeot

2010.04.13. 12:13

Az új motorcsalád nem csak a franciáknál, de a BMW típusaiban is felbukkanhat – különösen az új, turbós változat, amelyet utólag vettek fel a fejlesztési programba.

fs

Összesen háromféle háromhengeres benzinmotor gyártását kezdhetik meg 2012-ben a Peugeot két üzemében. Két, vélhetően nagyon egyszerű felépítésű feltöltés nélküli kivitel Tremeryben kerül gyártásba: a kisebbik 1, a nagyobbik 1,3 literes lesz. Ezekből évente 640 ezer példány készül majd. A turbóváltozatból, amellyel akár az 1,6 literes szívómotorokat is leválthatják, pont feleennyi, évente 320 ezer darab készül, ám egy másik üzemben, Douvrinban. Ez utóbbi kivitel csak most került be a programba, így 175 millió euróval növelték meg a gyártás előkészítésének költségvetését.

Az új motorok várhatóan az összes, az 508-asnál kisebb Peugeot modellben felbukkannak majd, és az összes, 1,6 literes, és annál kisebb benzinmotort kiváltják a Peugeot modelljeiben. Bár pontos teljesítményadatokat egyelőre nem közöltek, a háromféle motor várhatóan lefedi majd a 60 és 110 lóerő közti tartományt, ezenfelül – akár 200 lóerőig – pedig a BMW tervezte 1,6 literes szívó- és turbómotorokat használhatják. Így a Peugeot modellpalettájának nagy részét lefedhetik összesen kétféle benzinmotorral, ami egyrészt jelentős megtakarítást hoz a cégnek, másrészt – mivel korszerű motorokról van szó – alacsony fogyasztású és károsanyag-, illetve szén-dioxid-kibocsátású autókat eredményezhet.

Az utóbbi években hasonló tendenciát figyelhettünk meg a PSA dízelmotor-fejlesztésében is – az autók nagy része 1,6 vagy 2 literes négyhengeresekkel készül, miközben az 1,4 és 2,2 literes motorváltozatokat egyre kevesebb autóban használják – így elvben elképzelhető, hogy néhány éven belül összesen négyféle motor lehet az autóik 80-90%-ában.