A hetes nemrég bemutatott összkerékhajtású változata után az 5GT is hamarosan kapható lesz a BMW xDrive rendszerével. Így az 1-es és a Z4 kivételével a közeljövőben az összes BMW elérhető lesz négykerék-hajtással, hasonlóan az Audihoz, ahol évtizedek óta bevált stratégia a quattro márkanév felfuttatása.
A pekingi autókiállításon mutatják be az 550i és az 530d GT xDrive változatát, ami üzenetnek is felfogható, hogy ezentúl Kína az egyik legjelentősebb piaca a BMW-nek. A benzines és dízel csúcsmodell után hamarosan az összes motorváltozathoz elérhető lesz az összkerékhajtás.
Nem kellett nagyon megerőltetnie magát a BMW mérnökcsapatának, hogy megalkossák az 5GT xDrive-ot, hiszen a hetesben már elérhető a rendszer, és ugyanarra a padlólemezre épül a Gran Turismo is. Bizonyára meglesz a vevőköre az összkerekes ferdehátúaknak, hiszen a GT-t eleve a praktikusságot hangsúlyozva vezette be a BMW. Ha terepezésre nem is válik alkalmassá a luxusautó, havas úton mindenképpen fölényes előnyt biztosít majd az xDrive a hátsókerék-hajtással szemben.
Ezzel a lépéssel egyre kevesebb teret ad a BMW az Audi csipkelődésének, amivel a hátsókerék-hajtás mellett eddig szilárdan kitartó márkát kóstolgatta. Még ha a magyarországi éghajlat mellett nincs is sok értelme az összkerékhajtásnak, más piacokon köztudottan elengedhetetlen a sikerhez, figyelembe véve a többi német presztízsmárka szorongatását.