A japán gyártó ott spórol, ahol tud – többek közt néhány rétegmodellről is lemondanak, hogy jobban alakuljon az idei mérleg. Az egyik ilyen halálra ítélt típusváltozat a Civic négyajtós változatából készülő Type-R, amelyet eddig Japánban és Észak-Amerikában lehetett kapni.
A jövőben azonban már csak az amerikai kupé és az Európában gyártott háromajtós lesz elérhető a bő 200 lóerős kétliteres sportmotorral, a szedánt nyugdíjazzák, miután a kereslet nem indokolja a további gyártást. A Honda 1997-ben készítette el az első Civic Type-R változatokat. A gyártást 2001-ben Nagy-Britanniába költöztették, de a 2007-es modellváltás után ismét a japán Suzukában készültek a szedán kivitelek. Japánban azonban erős visszaesést mutatnak az efféle rétegmodellek eladásai, ráadásul a Civic szedán ma már igen messze esik a kategória legerősebb modelljeitől. A sportos arculat fenntartására pedig a háromajtós is alkalmas lesz, míg el nem érkezik a típusváltás ideje.
Az utóbbi években a Honda meglehetősen eltávolodott korábbi, határozottan sportos arculatától, és leginkább a takarékos átlagautók gyártására koncentrált, bár a Civic Type-R egyelőre megmarad, elsősorban a brit vásárlók igényeinek kielégítése kedvéért, ahol több fogy az ilyen sportkompaktokból, mint bárhol másutt a világon.