Mégsem a Subarutól jön a motor, és igazán olcsó sem lesz a hátsókerék-hajtású sportkocsi. Szomorúan hangzik, de a marketingesek szerint csak így lehet üzleti siker.
Titkon sokan reménykedtek benne, hogy az FT-86 tanulmány szériaváltozata valami olyan lesz, mint az egykori Corolla AE-86 kupé: egyszerű, könnyű, olcsó élményautó, amely akár a Mazda MX-5-össel is felvehetné a versenyt. Az újabb hírek szerint azonban eltértek az eredeti koncepciótól a piacfelmérések és a szigorodó fogyasztási normák miatt. Ahelyett, hogy valóban a Subarutól vennék át a kész technikát, új motort kell fejleszteni a kupéhoz, és kényelmesebb, puhább autóra van szükség, mivel a célközönség az eredeti elképzelésektől eltérően a 30-as korosztály helyett inkább a 40-es éveiket taposó, módosabb férfiak közül kerül ki. A kutatások ugyanis azt mutatják, hogy Toyota kupét leginkább ők vennének.
Mindennek az lesz az eredménye, hogy az eredeti tervekben szereplő, átszámítva nettó 4 millió forint körüli alapár már most bő félmillióval emelkedik, ami itthon bőven 6 millió forint feletti fogyasztói árat jelent az áfa és a regisztrációs adó beszámításával. Ráadásul a koncepció megváltozásával a fejlesztés is tovább húzódhat: eredetileg 2011 végére vártuk a Celica utódját, de elképzelhető akár egy- vagy kétéves csúszás is.
A semminél persze egy puhányabb sportkocsi is jobb, hiszen a Toyota évek óta - pontosabban a Celica és az MR2-es nyugdíjazása óta - nem kínál effélét.