A Nissan nem vásárol több kisautót a Suzukitól, inkább maga fog hozzá a fejlesztéshez.
A két japán gyártó között hosszú ideje szoros volt a kapcsolat. Korábban elsősorban japán belpiacos modelleken osztoztak – a Suzuki gyártotta a kiskocsikat Nissan márkajelzéssel –, de nemrégiben Európára is kiterjesztették az együttműködést: az Indiában gyártott Suzuki Altót Nissan Pixo néven is forgalmazzák. Az üzleti modell működik is – belső források szerint a Pixo elég sikeres, hogy a Nissan mindenképp megpróbálja megtartani pozícióit az olcsó kisautók piacán –, mégis elválnak a két vállalat útjai, aminek a hátterében kőkemény cégpolitikai érdekek húzódnak meg.
Nem csak a Suzuki-Volkswagen együttműködésről van szó, de a Renault-Nissan és a Mercedes nemrég megkötött szövetségéről is: a két japán gyártó új német kapcsolatai révén szembenálló táborba került. A Nissan következő miniautóját várhatóan már a Renault és a Smart közös kisautó-alapjaira építik, míg a Suzuki a Volkswagennek segít olcsó, mégis jó minőségű kiskocsikat tervezni és gyártani.